Afslanken met een massage, wat, hoe,....

Bijgewerkt op: 1 apr.


Een afslankmassage kan een uitstekende manier zijn om u te helpen met gewichtsverlies. Massage geneest je lichaam op duizend manieren. Er wordt nog steeds onderzoek gedaan naar de therapeutische effecten van massage voor gewichtsverlies. Massage helpt je ook om overtollig vet kwijt te raken, cellulitis te verminderen en de spijsvertering te verbeteren. Het is een effectieve manier voor zwaarlijvige personen om hun gewicht te verminderen. Maar evenzeer om je lichaam en spieren te accentueren...


Ontdekt hier 8 manieren hoe een afslankmassage u kan helpen


1) Massage verbetert de bloedcirculatie


Een slechte doorbloeding resulteert in de ophoping van afvalstoffen in het lichaam die gepaard gaan met gewichtstoename.

Een verhoogde bloedstroom voert meer zuurstof en voedingsstoffen naar de lichaamsorganen en verwijdert alle giftige metabolieten uit het lichaam via de nier als urine. Op deze manier voorkomt de verhoogde afvoer van afvalstoffen hun ophoping in het lichaam, waardoor de kans op gewichtstoename wordt verkleind.


2) Massage verbetert de spiertonus


Veel oefeningen helpen om je gewicht te verlagen, maar pijnlijke spieren verminderen je prestaties tijdens het sporten. Massage verlicht pijnlijke spieren; het stelt u in staat om beter te presteren tijdens het sporten en meer calorieën te verbranden, waardoor uw gewichtsverlies verbetert.


3) Verminderd cellulitis


Het is ook bekend dat een massage cellulitis verbetert door de huid uit te rekken. Cellulitis is een aandoening waarbij klonterig vlees ontstaat op de dijen en billen. Het is onderhuids vet. Cellulitis ontstaat wanneer u voedsel eet met veel vetten. Het wordt afgezet in vetcellen en zet ze uit, wat resulteert in gewichtstoename.

Als massage wordt toegepast op gebieden die gericht zijn op cellulitis, breekt het vet af en vermindert waardoor uw gewicht daalt en u er slanker uitziet.


4) Massage verminderd stress.


Verschillende soorten onderzoek tonen aan dat verhoogde niveaus van stress geassocieerd zijn met gewichtstoename. Het kan te wijten zijn aan een toename van de eetlust of emotionele reacties. Een artikel dat in 2009 werd gepubliceerd, suggereert dat een verhoogd angst- en stressniveau verband kan houden met adipositas (obesitas), waardoor het gewicht toeneemt.

Een massage staat erom bekend ontspanning te bevorderen. Het doet dat op verschillende manieren. Het produceert dopamine en serotonine in het lichaam, wat gevoelens van geluk produceert. Het verlaagt ook de cortisolspiegels die worden geproduceerd als reactie op stress.


5) Massage verwijdert gifstoffen uit je lichaam


De opbouw van gifstoffen als gevolg van een slechte bloedsomloop wordt in verband gebracht met gewichtstoename. Toxines kunnen invloed hebben op hormonen zoals insuline en cortisol die betrokken zijn bij het metabolisme. Ze kunnen ook het vermogen van uw lichaam om vet te verbranden beschadigen door mitochondriale enzymen te beschadigen, waardoor het lichaamsgewicht toeneemt.


Ze kunnen het circadiane ritme (biologisch ritme) veranderen en de werkbelasting van de lever verhogen. Al deze factoren leiden tot gewichtstoename.


Massage verbetert de bloedcirculatie met behulp van effleurage- en petrissagebewegingen, die het niveau van gifstoffen uit uw lichaam helpen verminderen. Een verminderd niveau van gifstoffen resulteert in een lager gewicht van het lichaam.



6) Verhoogt het bereik van flexibiliteit


Beperkende bewegingen en verminderde flexibiliteit resulteren in verminderde prestaties tijdens het sporten, waardoor uw calorieverbruik en gewichtsverliesresultaten worden beperkt. Het kan vele redenen hebben. Een van de redenen is spierspanning. Maar ook hier lost massage uw probleem op.


Massages verminderen spierpijn en helpen het lichaam afvalstoffen af te voeren. Het manipuleert lichaamszachte weefsels en verhoogt de lichaamstemperatuur. Het vermindert zwelling en helpt de hechting te verbreken. Het rekt lichaamsweefsels uit en verlicht spanning, waardoor het bewegingsbereik en de flexibiliteit toenemen. Verhoogde flexibiliteit van spieren stelt u in staat om betere oefeningen te doen, wat gepaard gaat met gewichtsvermindering.



7) Massage verbetert de spijsvertering


De vertering van voedsel is het meest cruciaal om op gewicht te blijven. Een slechte spijsvertering breekt uw voedsel niet goed af en resulteert in de afzetting van niet goed verteerde voedselcomponenten in het lichaam, wat kan leiden tot gewichtstoename. Een slechte vertering van voedsel kan ook te wijten zijn aan verhoogde niveaus van stress. Massage vermindert de sympathische stimulatie en verbetert de parasympathische stimulatie, wat de rust en de spijsvertering bevordert.


Bovendien verhoogt massage over de buik de bloedcirculatie naar de maag, waardoor zuur vrijkomt dat de afbraak van voedsel bevordert. Massage stimuleert ook de peristaltiek, die het voedsel in het lichaam naar beneden duwt richting de darm.

8) Massage verlaagt het cortisolniveau.


Cortisol wordt meestal in het lichaam aangemaakt tijdens stress. Maar de overproductie ervan kan het lichaam negatief beïnvloeden. Het verhoogt de eetlust, wat leidt tot overeten. Het wordt geassocieerd met vetafzetting in de buikstreek. Zowel verhoogde eetlust als vetafzetting zijn geassocieerd met gewichtstoename.






Bron: https://www.spa-mobile.com/massage-for-weight-loss/





13 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven